Ghjurnata Internaziunale di i zitelli

Quandu hè u ghjornu internaziunale di i zitelli ?

U ghjornu internaziunale di i zitelli hè una festa publica osservata in certi paesi u 1 di ghjugnu.

drth

 

Storia di u ghjornu internaziunale di i zitelli

L'origine di sta festa risale à u 1925 quandu i rapprisentanti di diversi paesi si sò riuniti in Ginevra, in Svizzera, per cunvocà a prima "Conferenza mundiale per u benessere di i zitelli".

Dopu à a cunferenza, certi guverni in u mondu anu designatu un ghjornu cum'è u ghjornu di i zitelli per mette in risaltu i prublemi di i zitelli.Ùn ci era micca una data specifica cunsigliata, cusì i paesi anu utilizatu qualsiasi data chì era più pertinente per a so cultura.

A data di u 1 di ghjugnu hè aduprata da parechji paesi ex-sovietici cum'è "U ghjornu internaziunale per a prutezzione di i zitelli" hè statu stabilitu u 1 di ghjugnu 1950 dopu à u cungressu di a Federazione Democràtica Internaziunale di e Donne in Mosca chì hà fattu in u 1949.

Cù a creazione di u ghjornu mundiale di i zitelli, i Stati membri di l'ONU ricunnoscenu i zitelli, indistintamente di razza, culore, sessu, religione è origine naziunale o suciale, u dirittu à l'affettu, l'amore, l'intelligenza, l'alimentazione adatta, l'assistenza medica, l'educazione gratuita, a prutezzione contru ogni forma di sfruttamentu è cresce in un clima di pace è fratellanza universale.

Parechji paesi anu stabilitu un ghjornu di i zitelli, ma questu ùn hè micca spessu osservatu cum'è festa publica.Per esempiu, certi paesi osservanu u ghjornu di i zitelli u 20 di nuvembre cum'èU ghjornu universale di i zitelli.Stu ghjornu hè statu stabilitu da e Nazioni Unite in u 1954 è hà u scopu di prumove u benessiri di i zitelli in u mondu.

Celebrate i zitelli

Ghjornu Internaziunale di i zitelli, chì ùn hè micca listessuU ghjornu universale di i zitelli, hè celebrata annualmente u 1 di ghjugnu. Ancu s'ellu hè largamente celebratu, parechji paesi ùn ricunnosce micca u 1 di ghjugnu cum'è u ghjornu di i zitelli.

In i Stati Uniti, u ghjornu di i zitelli hè tipicamenti celebratu a seconda dumenica di ghjugnu.A tradizione data di u 1856 quandu u Reverendu Dr. Charles Leonard, pastore di a Chiesa Universalista di u Redentore in Chelsea, Massachusetts, hà fattu un serviziu speciale cuncintratu à i zitelli.

Nantu à l'anni, parechje denominazioni dichjarate o ricumandenu una osservanza annuale per i zitelli, ma ùn hè micca stata fatta alcuna azzione di u guvernu.I presidenti passati anu pruclamatu periodicamente un ghjornu di u zitellu naziunale o u ghjornu di u zitellu, ma ùn hè statu stabilitu una celebrazione annuale ufficiale di u ghjornu di u zitellu in i Stati Uniti.

U ghjornu internaziunale per a prutezzione di i zitelli hè ancu osservatu u 1 di ghjugnu è hà aiutatu à elevà u 1 di ghjugnu cum'è u ghjornu ricunnisciutu internaziunale per celebrà i zitelli.U ghjornu internaziunale per a prutezzione di i zitelli hè statu universalmente stabilitu in u 1954 per prutege i diritti di i zitelli, finisce u travagliu di i zitelli è guarantiscenu l'accessu à l'educazione.

U ghjornu universale di i zitelli hè statu creatu per cambià a manera chì i zitelli sò veduti è trattati da a sucità è per migliurà u benessere di i zitelli.Prima stabilitu da una Risoluzione di e Nazioni Unite in u 1954, u ghjornu universale di i zitelli hè un ghjornu per favurizà è difende i diritti di i zitelli.I diritti di i zitelli ùn sò micca diritti speciali o diritti diffirenti.Sò diritti umani fundamentali.Un zitellu hè un esse umanu, hà u dirittu di esse trattatu cum'è unu è deve esse celebratu cum'è tali.

Sè vo vuleteaiutà i zitelli in bisognurivendicà i so diritti è u so putenziale,sponsor un zitellu.U sponsorizazione di i zitelli hè unu di i metudi più efficaci di costu per affettà u cambiamentu benefica per i poveri è parechji economisti u vedenu cum'è l'intervenzione di sviluppu à longu andà più efficace per aiutà i poveri..


Tempu di Post: 30-May-2022