U ghjornu di a mamma

U ghjornu di a mamma hè una festa in onore di a maternità chì hè osservata in diverse forme in u mondu.In i Stati Uniti, Mother's Day 2022 sarà a dumenica, 8 di maghju. L'incarnazione americana di Mother's Day hè stata creata da Anna Jarvis in u 1908 è divintò una festa ufficiale di i Stati Uniti in 1914. Jarvis avaristi dopu denunzià a cummercializazione di a festa è hà passatu l'ultima parte di a so vita per pruvà à caccià da u calendariu.Mentre e date è e celebrazioni varienu, u ghjornu di a mamma tradiziunale implica a presentazione di e mamme cù fiori, carte è altri rigali.

dxrtf

 

Historia di u ghjornu di a mamma

Celebrazioni di e mamme è a maternità pò esse tracciata à ui grechi antichiè Rumani, chì anu celebratu festività in onore di a dea mamma Rea è Cibele, ma u precedente mudernu più chjaru per u ghjornu di a mamma hè a festa cristiana primitiva chjamata "Mothering Sunday".

Una volta una tradizione maiò in u Regnu Unitu è ​​​​in parti di l'Europa, sta celebrazione hè cascata in a quarta dumenica di Quaresima è era urigginariamente vistu cum'è un tempu quandu i fideli tornanu à a so "chjesa madre" - a chjesa principale in a vicinanza di a so casa - per un serviziu speciale.

À u tempu, a tradizione di a Dumenica di a Madre si trasfirìu in una festa più seculare, è i zitelli presentanu e so mamma cù fiori è altri tokens di apprezzazione.Stu custumu eventualmente svanisce in pupularità prima di fusione cù u ghjornu di a mamma americana in l'anni 1930 è 1940.

Sapete ?Più chjamate telefoniche sò fatte in u ghjornu di a mamma chì qualsiasi altru ghjornu di l'annu.Questi chats di vacanze cù a mamma spessu causanu u trafficu di u telefuninu à spike da quant'è 37 per centu.

Ann Reeves Jarvis è Julia Ward Howe

L'urighjini di u ghjornu di a mamma cum'è celebrata in i Stati Uniti datanu à u 19u seculu.In l'anni prima diGuerra Civile, Ann Reeves Jarvis diVirginia Occidentalehà aiutatu à inizià "Clubs di travagliu di u ghjornu di a mamma" per insignà à e donne lucali cumu si curanu bè i so figlioli.

Questi club diventonu dopu una forza unificante in una regione di u paese sempre divisa annantu à a Guerra Civile.In u 1868 Jarvis hà urganizatu "Giornata di l'Amicizia di e Mamma", in quale e mamma si riuniscenu cù l'ex suldati di l'Unione è i Confederati per prumove a cunciliazione.

Un altru precursore à u ghjornu di a mamma hè vinutu da l'abolitionist è suffragetteJulia Ward Howe.In u 1870 Howe hà scrittu a "Proclamazione di u ghjornu di a mamma", una chjama à l'azzione chì dumandava à e mamme di unisce per prumove a pace mundiale.In u 1873 Howe hà campatu per un "Giornu di a Pace di a Mamma" per esse celebratu ogni 2 di ghjugnu.

Altri primi pioneers Day di Mamma include Juliet Calhoun Blakely, atemperanzaattivista chì hà inspiratu un ghjornu di a mamma lucale in Albion,Michigan, in l'anni 1870.U duo di Mary Towles Sasseen è Frank Hering, intantu, tramindui travagliavanu per urganizà un ghjornu di a mamma à a fine di u 19u è u principiu di u 20u seculu.Certi anu ancu chjamatu Hering "u babbu di u ghjornu di a mamma".

Allora cunAnna Jarvis trasforma u ghjornu di a mamma in una festa naziunaleJarvis Decries Cummercialized Day di a mamma.

U ghjornu di a mamma in u mondu

Mentre e versioni di u ghjornu di a mamma sò celebrati in u mondu sanu, e tradizioni varienu secondu u paese.In Tailanda, per esempiu, u ghjornu di a mamma hè sempre celebrata in l'aostu in l'anniversariu di a regina attuale, Sirikit.

Un'altra osservanza alternativa di u ghjornu di a mamma pò esse truvata in Etiopia, induve e famiglie si riuniscenu ogni vaghjimu per cantà canzoni è manghjà una grande festa cum'è parte di Antrosht, una celebrazione multi-ghjornu in onore di a maternità.

In i Stati Uniti, u ghjornu di a Mamma cuntinueghja à esse celebrata da presentà e mamma è altre donne cù rigali è fiori, è hè diventatu unu di i più grandi vacanze per i spesi di i cunsumatori.E famiglie celebranu ancu dendu à e mamme un ghjornu di riposu da attività cum'è a cucina o altre faccende domestiche.

A volte, u ghjornu di a Mamma hè stata ancu una data per lancià e cause politiche o feministe.In u 1968Coretta Scott King, moglia diMartin Luther King, Jr., Adupratu Day l'Mamma à accolta una marcia in sustegnu di e donne è i zitelli svantaghji.In l'anni 1970, i gruppi di e donne anu ancu utilizatu a festa cum'è un tempu per mette in risaltu a necessità di uguali diritti è accessu à a cura di i zitelli.

Infine, a squadra di Ovida vole à tutte e mamme un maravigliu ghjornu di a mamma !


Tempu di post: May-06-2022