Cose chì ùn pudete micca sapè nantu à l'ombrelli di carta Oli Cinese

Custituitu da una cornice di bambù è una superficia fatta di mianzhi o pizhi dipinti delicatamente - tippi di carta fina ma durabile principalmente fatta da scorcia d'arburu - u parapluie di carta d'oliu cinese hè statu longu vistu cum'è un emblema di a tradizione di l'artisgianalità culturale è a bellezza poetica di a China.

Dipinti cù tongyou - un tipu d'oliu vegetale estratto da u fruttu di l'arbulu tung chì si trova spessu in u Sud di a Cina - per rende impermeabile, i parapluie di carta d'oliu chinesi ùn sò micca solu un strumentu per alluntanà a pioggia o a luce di u sole, ma ancu opere d'arti chì anu un significatu culturale riccu è valore esteticu.

1

Storia
Prufittate di una storia di quasi dui millenni, l'ombrelli di carta d'oliu di a Cina sò trà i più antichi ombrelli di u mondu.Sicondu i registri storichi, i primi ombrelli di carta d'oliu in Cina cuminciaru à apparisce durante a dinastia Han Orientale (25-220).Prestu sò diventati assai populari, soprattuttu trà i literati chì amavanu scrive è disegnà nantu à a superficia di u parapluie prima chì l'oliu impermeabilizante sia appiicatu per dimustrà a so capacità artistica è u gustu literariu.Elementi di a pittura tradiziunale di tinta cinese, cum'è l'acelli, i fiori è i paisaghji, ponu ancu esse truvati nantu à parapluie di carta d'oliu cum'è mudelli decorattivi populari.
In seguitu, l'ombrelli di carta d'oliu cinesi sò stati purtati oltremare in Giappone è in l'antica regnu coreanu di Gojoseon durante a dinastia Tang (618-907), per quessa chì eranu cunnisciuti in queste duie nazioni cum'è "ombrelli Tang".Oghje, sò sempre usati com'è accessori per i roli femminili in i drammi è i balli tradiziunali giapponese.
Duranti i seculi, u parapluie cinese si sparghje ancu in altri paesi asiatichi cum'è Vietnam è Tailanda.
Simbulu tradiziunale
L'ombrelli di carta d'oliu sò una parte indispensabile di i matrimonii tradiziunali chinesi.Un parapluie di carta d'oliu rossu hè tenutu da u matchmaker cum'è a sposa hè salutata à a casa di u sposu postu chì l'ombrello hè suppostu per aiutà à alluntanà a mala furtuna.Ancu perchè a carta d'oliu (youzhi) sona simili à a parolla per "avè figlioli" (youzi), l'umbrella hè vistu cum'è un simbulu di fertilità.
Inoltre, i ombrelli di carta d'oliu chinesi appariscenu spessu in l'opere di literatura chinesa per implicà romantica è bellezza, soprattuttu in storii situati à u sudu di u fiumu Yangtze induve hè spessu piovosa è nebbiosa.
L'adattazioni cinematografici è televisive basate nantu à a famosa storia antica cinese Madame White Snake anu spessu chì a bella eroina di serpente, Bai Suzhen, porta un delicatu ombrello di carta d'oliu quandu scontra u so futuru amante Xu Xian per a prima volta.
"Solu tenendu un ombrellone di carta d'oliu, vagu per una longa strada solitaria sottu a pioggia ..." va u puema populari mudernu cinese "A Lane in the Rain" di u poeta cinese Dai Wangshu (traduttu da Yang Xianyi è Gladys Yang).Questa rappresentazione lugubre è sognante hè un altru esempiu classicu di u parapluie cum'è icona culturale.
A natura rotonda di un ombrello ne face un simbulu di riunione perchè "round" o "circle" (yuan) in Chinese porta ancu u significatu di "inseme".
Fonte da Globa Times


Tempu di post: Jul-04-2022